 |
Ekonomia Uniwersytet Opolski
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
camilo
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nysa
|
Wysłany: Wto 19:59, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
16. Na czym polega specjalizacja produktowa?
Specjalizacja produktowa to wytwarzanie produktu oferowanego na wielu segmentach rynku i w tym przypadku produkt ma wielu odbiorców. Przedsiębiorstwo realizuje strategie dywersyfikacji i dyferencjacji oraz buduje reputację specjalistyczną. Ryzykiem jest tutaj możliwość wyparcia produktu poprzez produkt lepszy, będący w stanie zaspokoić tę samą potrzebę.
Camilo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KasiaG
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ozimek
|
Wysłany: Wto 20:07, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
17. Podaj definicje segmentacji rynku
Segmentację rynku definiujemy jako podział rynku na względnie homogeniczne grupy nabywców dóbr i usług, charakteryzujące się odmiennym podejściem do nich, które to grupy odbiorców należy najpierw zdefiniować a następnie dokonać ich bliższej charakterystyki. Oznacza to, że segmentacja przyczynia się do podziału rynku na oddzielne grupy nabywców, którzy wymagają odrębnych produktów oraz zastosowania odmiennego instrumentarium markertingowo-logistycznego.
wykład 5 (notatki) str 1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karolina
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 20:07, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Co to jest PLAN MARKETINGOWY?
Plan marketingowy jest krótkim, szczegółowym i pisemnym planem, w którym przedstawiane są działania, jakie firma musi podjąć, aby osiągnąć założone obroty i cele marketingowe. Jest on podstawą do podejmowania działań w zakresie produktu, ceny, promocji, dystrybucji i badań rynku.
W planie marketingowym powinny być uwzględnione wnioski płynące
z analizy szans i zagrożeń oraz ze słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa. Plan ten obejmuje zarówno szerokie cele marketingowe jak i konkretną taktykę marketingową, która jest stosowana dla osiągnięcia tych celów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KasiaG
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ozimek
|
Wysłany: Wto 20:17, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
19. Co to jest koncepcja jednosegmentowa?
tzw. marketing skoncentrowany, gdzie instrumenty marketingu-mix są skoncentrowane na ściśle określony segment.
Zaletą tej koncepcji są niskie koszty, oraz wysoka efektywność zainwestowanego kapitału.
Wadami są natomiast dużew ryzyko związane z "obumarciem segmentu" lub wejsciem silniejszego konkurenta.
wykład 5 (notatki) strona 5
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KasiaG dnia Wto 20:18, 06 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KasiaG
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ozimek
|
Wysłany: Wto 22:07, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
20. z jakich elementów składa się koncepcja marketingu?
Koncepcja marketingu składa się z:
- celi;
- strategii;
- instrumentów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|